Taksi süreleri ve biniş prosedürleri: Havayolları zamandan nasıl tasarruf eder, gecikmeleri nasıl azaltır?
Uçuş sürelerinin birkaç dakika kısaltılması kağıt üzerinde önemsiz görünebilir ancak havayolları için büyük tasarruflar sağlayabilir.
Havayolları maliyetleri azaltmak için teslimat prosedürlerini dakikalarca kısaltacak yeni teknikler deniyor.
Bu hem paradan tasarruf eden taşıyıcılar hem de daha az gecikme yaşayan yolcular için iyi bir haber.
Peki gelecekte hava yolculuğu nasıl daha verimli hale gelebilir?
Havayolları uçuşları daha verimli hale getirmeye çalışıyor
Uçuş sürelerinin birkaç dakika kısaltılması kağıt üzerinde önemsiz görünebilir ancak havayolları için büyük tasarruflar sağlayabilir.
Bu aynı zamanda yolculara daha iyi hizmet anlamına da geliyor. Birkaç dakika erken gelmek, bağlantılı uçuşunuzu yakalamak veya kaçırmak arasında fark yaratabilir.
Ayrıca gecikmelerin domino etkisini azaltarak tüm uçuşların zamanında olma olasılığını artırır.
ABD havayolları zaman kazandıran teknolojileri tanıtıyor
Büyük ABD havayolları, kaotik olduğu bilinen tatil sezonunda yeni prosedürleri denemeye devam edecek. Geçen yıl hava ulaşımında ciddi aksamalar yaşanmış, binlerce yolcu havalimanlarında mahsur kalmıştı.
American Airlines, dünyanın en yoğun ikinci havalimanı olan Dallas/Fort Worth Uluslararası Havalimanı’nda yeni kapı atama teknolojisini tanıttı.
Otomatik sistem, uçakların geniş havalimanının bir tarafından diğer tarafına geçmek zorunda kalma olasılığını azaltıyor.
Sonuç, havayoluna göre uçuş başına ortalama iki dakikalık taksi süresi ve günde 11 saat tasarruf anlamına geliyor.
Yolcular için bu aynı zamanda %50 daha az kapı değişikliği ve gecikmelerde Bu azalma anlamına geliyordu.
“Uçaklar geldiğinde geç saatlerde kapıda değişiklik yapmaya çalışırsanız, […] Yiyecek ve yakıt sağlayıcılarınızla senkronizasyonu durdurabilirsiniz. “Bu da park etme ve kalkışlarda gecikmelere neden oluyor” dedi.
Smart Gating adlı program aynı zamanda Charlotte Douglas Uluslararası Havaalanı, Miami Uluslararası Havaalanı, Ronald Reagan Washington Ulusal Havaalanı ve Chicago O’Hare Uluslararası Havaalanı’nda da uygulanmaya başlandı.
Havayolları daha hızlı biniş tekniklerini test ediyor
Taşıyıcılar aynı zamanda uçağa biniş işlemlerini hızlandırarak uçuş sürelerini kısaltmaya çalışıyor.
United Airlines, ekonomi sınıfı için yolcuların önce pencere kenarındaki koltuklara, ardından orta koltuklara ve son olarak da koridor koltuklarına bineceği yeni bir sistem başlattı.
“İnsanları uçağın koridoru boyunca dağıtıyor, böylece birden fazla kişi aynı anda sığabiliyor.” Onların bagajı yerleştirebilir. Las Vegas’taki Nevada Üniversitesi’nde fizik profesörü olan Jason Steffen, “Bu, uçağa biniş sürecini hızlandıran en büyük şey” diyor.
Havayolu, bu tekniğin uçuş başına iki dakikaya kadar tasarruf sağlayabileceğini söylüyor.
Southwest Airlines, yolcuların daha hızlı hareket etmesini sağlamak için köprülerde daha anlaşılır tabelalar ve müzikle uçağa binmeyi hızlandırmanın yollarını deniyor.
Düşük maliyetli taşıyıcı Frontier Airlines köprüyü tamamen atlıyor çünkü merdivenlerden aşağı inmek bir yerine iki uçak kapısı kullanmak anlamına geliyor.
CEO Barry Biffle, bunun havayolunun teslimat sürelerinde 10 dakikaya kadar tasarruf sağlayabileceğini söyledi.
Bu zaman kazandıran teknikler, daha fazla uçağın mevcut olması ve daha fazla uçuş ekleme olanağı anlamına gelebilir.