- Renault, “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Renault markasını Türkiye’de pazar lideri haline getirme ve Türkiye’yi Avrupa dışında dünyanın diğer bölgelerine ihracat yapan bir merkez haline getirme hedefini açıkladı.
- Renault’nun Bursa Oyak fabrikasında 2027 yılına kadar 4 yeni Renault modeli üretilecek. Bu modellerden üçü SUV B ve C segmentindeki müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik tasarlanan SUV modelleri olacak.
- SUV ailesinin ilki olan yeni Renault Duster, hibrit motor seçeneğiyle 2024 yılının ikinci yarısında Türkiye’de satışa sunulacak.
- Renault, 2027 yılına kadar Türkiye’deki satışlarının 1/3’ünün elektrikli veya hibrit olmasını hedefliyor.
- Groupe Renault, Türkiye için büyük önem taşıyan bu iddialı planın hayata geçirilmesi için OYAK ile birlikte 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapmayı ve Oyak-Renault ortak girişimiyle yeni model ve motorların üretimine Türkiye’de başlamayı planlıyor.
Latin Amerika’da Renaution kapsamında “Uluslararası 2027 Oyun Planı”nı açıklayan Renault, şimdi de bir sonraki merkezi olan Türkiye için yeni planlarını açıkladı. “Türkiye, Renault markasının önemli bir merkezi olarak öne çıkıyor”İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında Renault markasının CEO’su Fabrice Cambolive “Renault, güçlü ve güvenilir ortağı OYAK ile birlikte 54 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Renault ve OYAK birlikte 7,5 milyondan fazla otomobil üretti ve Türkiye’de her 7 otomobilden 1’i Renault logosunu taşıyor. Türkiye, “Uluslararası Oyun Planı 2027” için en önemli merkezlerimizden biri olarak önemli bir rol oynuyor. Hedefimiz Türkiye’de pazar lideri olmak, markamızı yeni ürünlerle güçlendirmek, özellikle SUV segmentinde güçlü bir varlık geliştirmek, hibrit ve elektrikli araçları temel alan bir elektrifikasyon stratejisini hayata geçirmek. “Bursa fabrikamızı sadece Avrupa’nın değil dünyanın diğer ülkelerinin de ihracat merkezi haline getireceğiz” dedi. “Uluslararası Oyun Planı 2027”, Renault’nun Avrupa’daki stratejisini tamamlamak ve Renault markasını daha güçlü, küresel ve daha karlı kılmak için tasarlandı. “Stratejimiz 3 temelden oluşuyor: yeni ürünler, yerli üretim ve elektrifikasyon” Türkiye’de yerli üretimin pazar liderliğinin anahtarı olduğu iddiası Jan Ptacek, Renault Grubu Türkiye CEO’su “Bugün, 2027 yılı öncesinde Bursa Oyak’taki Renault fabrikamıza 4 yeni Renault modeli yerleştirmeyi planladığımızı açıklamaktan mutluluk duyuyorum. 3 SUV olacak, bu yeni otomobillerden biri Renault Duster olacak. Renault gibi biz de bu yeni ürünlerle Türkiye’de SUV’ların B ve C segmentinde müşteri ihtiyaçlarını karşılayan bir ürün gamı sunarak liderliğimizi daha da pekiştireceğiz. SUV ailesinin ilk üyesi: Yeni Renault DusterRenault, güçlü ve modern ürün gamını dünyayla birlikte Türkiye’de de konumlandırarak kullanıcıları yeni modellerle tanıştırıyor. Renault markası ile Türkiye’deki kullanıcılar arasında derin bir bağ bulunduğunu ve Türkiye’nin bir Renault ülkesi olduğunu belirten Renault, bu yeni stratejik hamleyle Türkiye otomotiv pazarındaki varlığını güçlendirmeyi hedefliyor. MAİS A.Ş. CEO Dr. Berk Çağdaş “Bugün, 2024 yılından itibaren Türkiye’ye yerleştirmeyi planladığımız 3 SUV’dan ilki olacak yeni Renault Duster’ı duyurmak istiyorum. Yeni Renault Duster’ın, Duster modelinin başarı öyküsünü sürdüreceğine eminim. Gerçek bir ikon olan Duster, 13 yılı aşkın kariyeri boyunca dünya çapında büyük başarılara imza attı. Duster dünya çapında 1,7 milyondan fazla adet sattı. Yeni Renault Duster, önceki nesilleri başarılı kılan tüm özellikleri koruyor. “Duster ve yeni SUV’lar ile Renault markası eksiksiz bir SUV yelpazesine sahip olacak” dedi. Yeni Renault Duster, etkileyici SUV tasarımıyla çok güçlü ve amacına yönelik. Yeni model aynı zamanda sağlamlığı, dayanıklılığı ve arazi kabiliyetiyle de öne çıkıyor. Yeni Renault Duster, “Uluslararası Oyun Planı 2027″nin ana önceliklerinden biri olan hibrit teknolojisiyle kullanıcıları memnun edecek. Renault Duster, 2024 yılının ikinci yarısında Türkiye’de satışa sunulacak.MAİS A.Ş. CEO Dr. Berk Çağdaş, “Çeşitlendirilmiş, yerli üretim ve elektrikli araçlar sunarak Türkiye otomotiv pazarında lider olma kararlılığımızı teyit ediyoruz. Yeni ürün gamı ve SUV modellerine odaklanma, işimize ve Renault markasının başarısına benzeri görülmemiş bir ivme kazandıracak. OYAK ile Renault arasındaki güçlü ortaklığın hem ülke ihracatına hem de iç pazara katkısını destekleyecek bu strateji; Bu, tüm sektörümüz için umut verici bir adım. “En büyük destekçimiz OYAK’a ve Renault’nun paha biçilmez üst yönetimine bize her zaman verdikleri sonsuz destekten dolayı bir kez daha teşekkür ediyorum.” 2027 yılında Türkiye’deki Renault satışlarının 1/3’ünü elektrikli otomobiller oluşturacak2027 yılına gelindiğinde Renault’nun ürün gamında yer alan hibrit ve elektrikli araçların satışlarında ciddi bir artış yaşanacak ve Türkiye pazarının dönüşümüne katkı sağlanacak. 2025 yılına kadar Türkiye’de de yeni nesil hibrit motor yerlileştirilecek. Yerlileştirilen her yeni modelle birlikte hibrit motor seçeneği de sunulacak. 2027 yılında Türkiye’deki EV satışlarının Renault’nun toplam satışlarının %1/3’üne ulaşmasını hedefliyoruz.Türkiye küresel ihracat merkezi olacakGroupe Renault, 2026 yılına kadar OYAK Renault fabrikasında yeni bir modüler platformu hayata geçirmeye odaklanıyor. Bu esnek ve yüksek verimli platform, çok çeşitli aktarma organları teknolojileriyle uyumlu olacak. Üretiminin yüzde 75’ini Avrupa’ya ihraç eden Renault’nun OYAK fabrikasını 2027 yılına kadar dünya ülkeleri için küresel bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefleyen Renault, geleceğin C SUV modellerini 50’den fazla ülkeye ihraç ederek küresel varlığını genişletecek. Groupe Renault’nun yeni modüler platformu Bursa fabrikasında devreye girecekRenault Grubu Türkiye CEO’su Jan Ptacek, Türkiye’nin Renault grubundaki önemli endüstriyel varlığını vurgulayarak şunları söyledi: “Bursa fabrikamızın endüstriyel varlığı, etkili bir sanayi merkezi inşa etmede büyük önem taşıyor. Oyak Renault tesisi, Türkiye’deki binek otomobillerin en büyük üretim kapasitesine sahip. Groupe Renault’un yeni modüler Platformun 2026 yılında Bursa fabrikamızda devreye alınmasıyla bir adım daha ileriye gidiyoruz. Esnek ve yüksek verimli bu platform, çok çeşitli tahrik teknolojilerini barındırıyor. Araçların toplam uzunluğu 4 ila 5 metre, 2,6 ila 2,6 metre arasında değişiyor. neredeyse 3 metredir ve dört farklı dingil mesafesi uzunluğu sunar. 2027’ye kadar 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapılacakBu iddialı planları hayata geçirmek için Renault, Türkiye’deki araştırma ve geliştirme faaliyetlerini önemli ölçüde artırıyor. 2025 yılında Bursa Ar-Ge merkezinde çalışan mühendis sayısı 500’e ulaşacak, bu da Ar-Ge ekibinin 2022 yılına göre iki katına çıkması anlamına geliyor. Bu artış aynı zamanda yerli mühendislik becerilerinin geliştirilmesine de katkı sağlayacak. Groupe Renault, OYAK ile 2027 yılı stratejik girişimi kapsamında 400 milyon euronun üzerinde yatırım yapacak. Bu yatırım, Renault’nun Türkiye’nin potansiyeline ve markanın uluslararası sahnedeki önemli rolüne olan güçlü inancının altını çiziyor. Renault’nun Türkiye’deki küresel stratejisi, Türkiye pazarındaki liderliğini güçlendirmeyi ve küresel konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–