Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, CNN Türk’te Ahmet Hakan’la Tarafsız Bölge programında ulaştırma projelerini anlattı.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
“Bakanlığımızın yaptığının uzunluğu 183,2 kilometre olacak. Şu anda 340 demiryolu hattı var. Önümüzdeki 10 yıl içinde 600 kilometrelik metro hattı yapmamız gerekiyor. Bu görev esas olarak Belediyelere düşüyor. Bu projelerin onayı bizim elimizde. bakanlık. Büyükşehir veya belediye kendisi yapabilir. Belediye bakanlıktan isterse biz yapalım. Biz iletiriz, Cumhurbaşkanımızın onayına sunarız. Belediye talep etmezse bizde var. Yetkisi var. Ulusal ağa entegre olacak olan sadece doğrudan yapma hakkımız var. Başakşehir Çam Sakura’dakini tamamladık. Yüzey bize yetmez. Yer altına inmemiz lazım. Murat’la çalıştık. Bey.10 yılda 1004 km yapacağım diyor.Bu demek oluyor ki 600km daha gitmemiz gerekiyor.İstanbul ulaşımı çözülecek ve İstanbul yaşanabilir bir yer olacak.600km bir dönemde yapılamaz.Projeler bile yapılacak tamamlanması 2-3 yıl alır. Bunun tek bir dönemde yapılabileceğini söylemek gerçekçi olmaz. Çünkü “Orada sürekli akan bir hayat var. Burayı bozmadan yapılması lazım. 600 km iddialı bir rakam. Hedef toplam 29 bin km raylı sistem.”
“BAKIRKÖY-BAĞCILAR-KİRAZLI HATTI’NI AÇACAĞIZ”
Bakırköy-Bağcılar-Kirazlı hattını açacağız. Bu pazar Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımıyla açılacak. Metro istasyonlarını görsel unsurlarla donatıyoruz. Kağıthane’deki metromuzdan panoramik İstanbul manzarası var. Metro araçlarının yüzde 80’ini yerli üretmeye başladık. Gerek bakanlığımızın TÜRASAŞ şubesi, gerekse özel sektör çok iyi bir noktaya geldi.
SÜPER HIZLI TREN PROJESİ
“İstanbul-Ankara arası İç Anadolu Otoyolu’nu planlıyoruz. İstanbul’un nüfusu 16.5 milyon. Kocaeli, Sakarya, Ankara var. Toplam 25 milyon. Burada gelecekte ihtiyacımız olanı planlıyoruz. Nüfus gelişimini ölçelim ve söyleyelim” ihtiyacımız olan şey. Otoyol 10 yıl sonra kapasiteye ulaşmayacak. Otoyol projesine başladık. 276 km otoyol. Kuzey Marmara’nın devamı olan yeni otoyol. Akyazı Beypazarı, Nallıhan ve Ankara’ya ulaşacak. Bu olmayacak. Biz de çok hızlı tren düşünüyoruz. Bu da otoyola yakın bir proje olacak. Ankara-İstanbul arası mesafe 80 dakika olacak. Çok hızlı trenin hızı 350 km olacak. 2028’de projeyi bitirip başlayacağız. 2033 veya 2035’te bitireceğiz. Bu yüksek teknolojiyi getireceğiz.”
“4 YENİ HAVALİMANI İNŞA EDECEĞİZ”
“Zaman zaman diyorlar ki ‘Ülkemizi dengede tutmadınız’. Nüfus yoğunluğunu düşünün. Karadeniz’deki, Ege’deki, Marmara’daki havalimanlarının sayısını düşünün. 61 havalimanı olacak. Biz de yapacağız. 3’ü inşaat halinde olmak üzere 4 yeni havalimanı Çukurova Havalimanı “Yapıyoruz. Adana havalimanını eğitim alanı olarak kullanacağız. Bayburt Gümüşhane’ye devam edin. Trabzon da var. Onu yeniliyoruz. Yozgat da var. Karaman’da da planlıyoruz. Yakın zamanda bunu düşünmüyoruz, ancak geleceğe yönelik projeksiyonda bu var.”
“2026’DA 5G’YE GEÇECEĞİZ”
“5G’ye 2026’da geçeceğiz. Neden 2026? 4.5G’ye geçtik, 5G’ye yaklaştık. Ciddi yatırımlar yaptık. İstanbul havalimanında da deniyoruz. Bazı büyük işletmelerde de deniyoruz. Test amaçlı lisans verdik. TÜRKSAT 6A, 2024 yılının Haziran ayında fırlatılacak.” Yeni bir yetenek sağlayacak. Yeni kapsama alanları sağlayacak. 15 yıllık yeni bir kullanım ömrü sağlayacak. İlk milli ve milli haberleşme uydusu olacak” dedi.