Yunan basınında yer alan haberlere göre; Rodop eyalette Hacıören, Keziren Ve Payamlar, İskeçeeğer içerideyse karaköy Kapalı kalacak okullar arasında ilkokul da var.
Kararla birlikte, 2011 yılından bu yana öğrenci eksikliği nedeniyle sistematik olarak kapatılan Türk azınlık ilköğretim okullarının sayısı sürekli artarken, Batı Trakya'da faaliyetlerine devam eden azınlık okullarının sayısı da arttı. 86 olacak.
1995 yılında Batı Trakya genelinde 231 azınlık okulu çalışır durumdaydı.
Yunan hükümetinin idari reform çabaları kapsamında Batı Trakya'daki Türk azınlığa ait birçok ilkokul 2011 yılından bu yana kapatıldı veya birleştirildi.
Bu işin Yunan tarafı “kapatma” öğrenci eksikliğinden değil “Süspansiyon” Bunun bir uygulama olduğunu iddia eden veli arkadaşları, bunu azınlık öğrencilerini Yunan devlet okullarına göndermeye yönelik bir adım olarak görüyor.
TÜRK AZINLIĞIN 'EĞİTİM' SORUNU
Batı Trakya'daki Türk azınlığın azınlık eğitim kurumlarıyla ilgili karşılaştığı başlıca sorunlar şunlardır:
– Azınlık okullarında uygulanan müfredat Rumca ve Türkçe dillerinde eşitliği garanti etmemektedir. Yunanca dersleri ağırlıklı olup Türkçe dersleri ihmal edilmektedir.
Bazı okullarda Türkçe ders kitapları güncelliğini yitirirken, Yunanca ders kitapları da sürekli güncellenmektedir.
– Yunan hükümeti azınlık okullarının açılması ve yönetilmesi sürecinde çeşitli bürokratik engeller yaratıyor. Yeni okul açılmasına veya mevcut okulların kapatılmasına izin verilmez.
Örneğin 2011 yılında Yunan hükümeti öğrenci sayısının yetersiz olması nedeniyle birçok azınlık okulunu kapattı.
– Azınlık okullarının fiziki koşulları yetersiz ve bakımsızdır. Okul binalarının yenilenmesi ve modern dershanelerle donatılması konusunda yeterli destek sağlanmamaktadır.
Batı Trakya'daki pek çok Türk azınlık okulunun ısıtma sistemleri yetersiz kalıyor ve öğrenciler kış aylarında soğuk sınıflarda eğitim görmek zorunda kalıyor.
– Azınlık okullarının yönetimi genel olarak Yunan makamlarının kontrolü altındadır ve azınlık temsilcilerinin söz hakkı sınırlıdır. Türk azınlığın okulun yönetiminde çok az etkisi vardır.
Okul müdürlerinin atanması sırasında Türk azınlık temsilcilerinin önerileri genellikle dikkate alınmıyor ve öncelik Yunan makamlarının tercihlerine veriliyor.
– Azınlık okullarına devam eden öğrenciler ve ebeveynleri bazen yerel otoriteler veya diğer gruplar tarafından baskı altına alınmaktadır. Bu durum eğitim sürecini olumsuz etkilemektedir.
Bazı ebeveynler çocuklarını azınlık okullarına göndermemeleri yönünde tehditler alabiliyor.
Bu sorunlar Batı Trakya Türk azınlığının eğitim hakkını tam olarak kullanmasını ve kültürel kimliğini korumasını engellemektedir.
Bu sorunlar, insan hakları ve azınlık haklarına ilişkin uluslararası normlara aykırı olup, çözüm bekleyen ciddi sorunlardır.